Thursday, September 06, 2012

Stockholm syndrome, oktober 29, 2009


Skapad av Eddie Wheeler mån, oktober 26, 2009 14:49:36

Något som är riktigt kasst är att vara trött. Men när man är trött på grund av en god orsak känns det hela rätt ok. Då blir plötsligt tröttheten en konstant pågående påminnelse om det roliga man upplevt. Nu när jag sitter och skriver dessa rader befinner jag mig i en just sådan ”godartad trötthet”. Tillbaka från Stockholm där man blev sannerligen en upplevelse rikare. MUSE var i toppform och gjorde ett fantastiskt bra gig. Inga utfyllnadspartier inga såsiga eller manglande partier bara tokbra musik och en perfekt utvald setlist. För att läsa en recension på konserten klicka länken nedan:

http://www.expressen.se/noje/musik/1.1756027/martin-carlsson-om-muse-man-blir-helt-vimmelkantig

Förutom konserten i sthlm hann vi med massa annat gött. Bland annat var vi en snabbis i Jönköping också. Läs sammanfattningen nedan:

Fredag:

· Träffa Fred!

· Leta efter en Pizzeria i Jönköping för att slutligen hamna på en dyr jättedyr krog som hette Rock och Bar. Rock och Bar var ingen bar och spelade absolut INGEN rock. Snacka om missvisande namn.

· Den sanna historien om en snubbe som stekte sin egen pung på spisen går hem hos polarna men våra bordsgrannar tittar lite konstigt på oss.

· Likt vårt förra besök i Jönköping blev Dan återigen uppbjuden av en främmande man som ville dansa och likt förra gången blev återigen en liten fight i baren. Jönköping alltså.

· Efter klockan 00.00 började jag återigen bjuda allt och alla på Jäeger. Eddie alltså.

· Diskuterade radioaktivitet, nobels fredspris och kotor med en Kiropraktor.

· Hamnade nästan i en verbalfight en en kille som tyckte Rammones OCH Green Day var bästa punkbanden ever!

· Hemma från krogen lyssnade vi på Dr Alban och Basic Element fram tills 04.00 hemma hos Fred. Slutsats: det finns visst gränser för ironi.

· På natten drömde jag om rymden och på morgonen åt jag Yoghurt och kokt ägg till frukost. Tack ni som gick ut och köpte käk!

Lördag:

· Slänger nästan ut vår GPS ut genom rutan när den jobbiga överpedagogiska stämman leder oss iväg på vägar som inte finns inne i Stockholm.

· Hyr lakan och örngott på vandrarhemmet som jag sedan ”glömmer” att använda.

· Går på MUSE!

· Träffar massa assköna vänner och annat löst folk på konserten.

· Käkar sallad och drar en bärs efteråt med Snake och syster.

· Blir så gruvligt besviken när det visar sig att mitt ”supercard” jag fått i receptionen inte alls går till alla dörrar och hemliga ställen som utlovat, utan endast till toaletter och städskrubbar. Det visar sig även att kortet inte ens kan låsa upp dörren in till mitt egna rum jag hyrt. Jag som blev lovad ett multipass!!!

Söndag

· Fika

· Hemresa

· Sova

Vi avslutar med lite tråkiga bilder från en grymt rolig tripp!

No comments: